Uz Islandi……ar busiņu,jeb kā ‘’ekonomiski’’ ceļot uz Islandi. :) 1. daļa.
- TravelVan
- May 23
- 3 min read
Neliela atkāpe. Mēdz teikt, ka sapņi piepildās, bet lai sapņi piepildītos, tiem nedaudz jāpiepalīdz.
Jau oktobrī tiek skatītas prāmja cenas (neliels padoms, ja parakstāties uz ‘’ Smyril Line’’ jaunumiem, tad e-pastā saņemsiet ne tikai skaistus ceļojumu piedāvājumus uz salām, bet arī atlaižu kodiņus, kuri parasti jāizmanto divu dienu laikā). Šoreiz atlaižu kods ‘’Save10’’(jeb 10%, apmēram 100 eiro) pielika punktu mūsu pārdomām un biļetes tika rezervētas. Uzreiz ir jāsamaksā visa summa vai 4. piektdaļas un pārējais mēnesi pirms izbraukšanas. Tāpat pirms izbraukšanas jāaizpilda Islandes automašīnas ievedmuitas deklarācija (atsūta ‘’ Smyril Line’’ pārstāvji). Prāmja biļetes turp/atpakaļ divām personām kajītē bez loga ar nelielu busiņu maija mēnesī izmaksāja 1053 eiro. Jā, kāpēc maija mēnesis?, tāpēc, ka vēl īsti nav sezona (par tūristu trūkumu tāpat nevarēja sūdzēties), ir kaut cik silti (kā izrādījās laiks Islandē bija siltāks kā Latvijā, pēdējā dienā temperatūra sasniedza pat +25 grādus), dienas garas ( te jāpiemin, ka nakts tumsu Latvijas izpratnē, tā arī neredzējām). Un vēl viens būtisks ‘’ekonomisks’’ faktors- prāmja cena, sezonas laikā prāmja biļešu cenas faktiski trīskāršojas.
Un tā, 2. maijā pametam Latviju, lai 5. maijā 15.00 Dānijā būtu uz prāmja klāja, kurš mūs nogādās Islandē. Divās dienās jānobrauc ap 2000 km, lai sasniegtu Hirtshals pilsētiņu pašos Dānijas ziemeļos. Kas tad šinī pilsētiņā tāds īpašs? Īsti jau nekas, parasta, neliela, vēju appūsta ostas pilsētiņa, ar prāmju satiksmi uz Norvēģiju. Taču galvenais, no šejienes kopš 2010. gada ‘’ Smyril Line’’ prāmis ‘’ Norröna’’ kursē uz Islandes pilsētiņu Seyðisfjörður, pa ceļam pieturot Fēru salu galvaspilsētā Tórshavn.
No rīta neliels ieskats Hirtshals pilsētiņā, tās ostā, tad mantu pakošana līdzņemšanai uz prāmja (uz prāmja jāpavada divarpus dienas un lai būtu ‘’ekonomiski’’, uz to dodamies ar savu ēdamo, savu tējkannu un rīsu vārāmo katliņu J ).
Ap pusvieniem dienā esam pie ‘’check in” būdiņas, tiekam pie kuģa numuriņa atslēgām un mūs nosūta uz savu joslu gaidīt uzbraukšanu uz prāmja. Turpmākās divas stundas pavadām dirnot un vērojot neskaitāmos kemperus no dažādām valstīm. Šeit vienviet var redzēt tik daudz kemperus un kemperveidīgus transportlīdzekļus, ka Latvijā gada laikā tik daudz neieraudzīsi.
Beidzot visi ir satilpināti uz prāmja un varam doties Islandes virzienā. Tiekam arī mēs savā numuriņā, kompakts viesnīcas tipa numuriņš, tik bez loga. Tālāk jau pastaiga pa 100 miljonu vērto ‘’Norröna’’ prāmi.
‘’ Norröna’’ prāmis ir paliels, spēj uzņemt līdz 800 automašīnām un 1500 pasažieru. 10 stāvi, 1.-fitness/peldbaseins, 2.- telpas ar kušetēm, 3./4.- automašīnu klāji, 5.- veikali, restorāni, 6./7./8.- pasažieru numuriņi, 9.- klājs, 10.- bārs.
Aiznākamās dienas rītā sasniedzam Tórshavn pilsētu Fēru salās. Prāmis ierodas pusastoņos no rīta un līdz divpadsmitiem ir iespēja apskatīt pilsētu. Šeit arī ‘’izbirst’’ liela daļa pasažieru un auto. Arī mēs dodamies apskatīt pilsētas centru, vietējās mājiņas, kuras klātas ar zaļu zāles jumtu un tuvumā esošo bāku. Esam pirms divpadsmitiem atpakaļ, taču prāmis nekur nesteidzas, notiek remonta un apkalpošanas darbi, tik ap pieciem pievakarē viņš izdomā turpināt ceļu. Vai nu dēļ iekavētā laika prāmis brauc ātrāk vai nu viļņi lielāki, taču jūtam, ka šūpo stipri vairāk. Kā jau riktīgas ‘’sauszemes žurkas’’, manām, ka nebūs labi, nozūdam kajītē, ieņemam horizontālu pozu un tā arī pavadām atlikušo diennakti līdz Islandei.
Pa nakti prāmis atguvis zaudēto laiku un no rīta droši var teikt, ka tālumā redzama zeme……Islande!!! Islande sagaida ar sniegotām kalnu virsotnēm, neskaitāmiem nelieliem ūdenskritumiem un sauli.
Ap plkst. desmitiem prāmis jau ir ieslīdējis nelielā līcī un paspējis pietauvoties ostā. Nepilna stunda un prāmja klāji paspējuši atbrīvoties no automašīnām. Arī mēs esam tikuši ārā, vēl daži vārdi ar vietējo robežsargu un……. ceļojums pa Islandi var sākties!


























































































Comments